Idiot’s Guide to Invocation

Aneb kterak invokovat entitu dle vlastního uvážení snadno a rychle.

Každý správný psychonaut se noří do černých neprobádaných moří egregorů, které ještě nikdo jiný neprozkoumal. Objevovat planety vyšlo z módy potom, co jsme zjistili, že vesmír je trochu větší, než jen naše Sluneční soustava a s myšlenkou, že Země už je nudná, se člověk vydal aspoň teleskopicky do hlubin kosmu, aby pohleděl do síně Slávy božského stvoření.

My máme možnost bez okulárů pohlédnout do nejčernějších dálek kosmu tam, kde ještě nikdo nikdy nestanul, do egregorů tak cizích, že z nás udělají na dobu neurčitou bublající trosky. A proč to všechno? Protože hledáme Poznání, a jsme tak trochu narušení magoři.

U invokace zatím neprobádané entity MYSLETE. Není chytré vybrat si entitu, která má jako singifikantní rys něco, co se neslučuje s existencí. Pokud například invokujete Space Jockeye z Aliena jedničky, je velice pravděpodobné, že ochrnete a dokonce života se nepohnete, je možné, že vás to obdaří enormním intelektem, ale jako slintající kukle vám to k užitku moc nebude.

Výhodou těchto neprobádaných invokací je právě jejich čistota egregoru. Z invokace vyplouvají hlavně nejsilnější představy o entitě, na které lze potom meditovat. Lepší je tedy meditovat o entitě ještě předtím, vyvarujete se možným nepříjemnostem, nebo smrti, není to ale silný zážitek, jako když skočíte do hlubin, aniž byste zkontrolovali jak daleko je dno. Prožitek a výsledné poznání pak nejsou tak hluboké.

Pro invokace existuje mnoho metod, zde presentuji jen kostru, která je esenciální pro celou praxi.

Invokaci lze rozdělit na dva mezistupně.

1) Předběžná příprava

2) Invokace

Předběžná příprava

Jsou dva nejpravděpodobnější důvody, proč entitu nikdo před vámi nezkoumal. Buď je vaší osobní kreací, nebo byla opomíjena většinou jako pantheon fantasy, sci-fi či hororu a není tedy dostatečně stará a dostatečně prošťouchlá, pro jediné a pravé „mágy“. Obojí znamená jediné, musíte entitě vytvořit nějaký volací znak, Sigil. Sigilium bylo užíváno od nepaměti, je to vlastně telefonní číslo na entitu. Najdeme je v Goetii, v Bardonovi, Papusovi, Necronomiconu atd. Sigilium je zásadní pro dobrou invokaci a praktik by jeho tvorbu neměl brát na lehkou váhu. Je několik možností, jak na to.

– Tvorba z písmen jména – ze jména entity eliminujeme opakovaná písmena. Cthulhu – cthlu a z nich pak vytvoříme efektní sigilium, které bude nějak charakterizovat entitu.

– Tvorba z planetárních čtverců

– Tvorba z kabalistické růžice

– Čeneling sigilia

Je dobré si uvědomit, že sigilium nemusí být jen jednoduchý obrazec, je to pouze symbolické znázornění tel čísla, IP adresy. Sigilium může být i pasáž z povídky, která funguje jako napojovací kanál. Větu různě přeskládat, nebo číst stále dokola při meditaci, bude mít podobný efekt, jako zření na obrazec. Pro začátek je nejlepší využít sigilia tvořená z textu, mysl se fixuje na písmena a dokáže sigilium snadno pojmout a vštípit do podvědomí.

Invokace

Samotná invokace je vlastně meditace/kontemplace s Vůlí napojit se na volanou entitu. Je dobré provést meditaci na střední pilíř spojenou s Daathem, kdy se napojíte na své podvědomí, což je pro invokaci zásadní. Poté se zaměříte na samotné sigilium. Sigilium imaginujete ve zvolené barvě, až nebude nic než ono, tak do něj „vstupte“ tím se dostanete do sféry entity. Až skončíte, zapište si do detailu celou operaci a její průběh jako pomůcku k další invokaci. (začátek a konec invokace už bude pro vás fungovat jako most k přesnému místu).